Blogs over ZorgkaartNederland - pagina 5
Lees en discussieer mee over patiëntervaringen en kwaliteit van de zorg
100 artikelen
Eigen zorgervaring als vertrekpunt
18 mei 2017 Redactie ZorgkaartNederland
In deze nieuwe blogserie stellen we onze collega’s van Patiëntenfederatie Nederland aan u voor. Vandaag het blog van Klaartje Spijkers, Senior Project Manager bij team Kwaliteit van Patiëntenfederatie Nederland.
Openstaan voor elkaar
6 april 2017 Redactie ZorgkaartNederland
In deze blogserie geven wij onze bezoekers een kijkje achter de schermen bij ZorgkaartNederland. Hierbij het blog van Dorien Nieuwenhuis, junior beleidsmedewerker bij ZorgkaartNederland.
Tandartsen zijn ook (maar) mensen
3 april 2017 Milou Oomens
Ik kwam al jaren bij dezelfde tandartsenpraktijk. Twee keer per jaar had ik een afspraak met de mondhygiëniste. Ze keek gelijk ook even mijn gebit na op gaatjes en maakte elke drie jaar nieuwe foto’s zodat ik daarvoor niet apart naar de tandarts hoefde. Ideaal, want met een enkele reis van ruim een uur ging ik er liever niet vaker heen dan nodig was. Maar na 9 jaar lang op en neer reizen en een verhuizing ben ik toch op zoek gegaan naar een nieuwe praktijk.
Vindbare informatie op een stabiele website
23 maart 2017 Redactie ZorgkaartNederland
In deze blogserie geven wij onze bezoekers een kijkje achter de schermen bij ZorgkaartNederland. Hierbij het blog van Christiaan van Wezel, functioneel beheerder bij ZorgkaartNederland.
Gevonden worden in Google
9 maart 2017 Redactie ZorgkaartNederland
In deze blogserie geven wij onze bezoekers een kijkje achter de schermen bij ZorgkaartNederland. Hierbij het blog van Martijn Vermeulen, technisch productmanager bij ZorgkaartNederland.
Altijd blijven puzzelen
23 februari 2017 Redactie ZorgkaartNederland
In deze blogserie geven wij onze bezoekers een kijkje achter de schermen bij ZorgkaartNederland. Hierbij het blog van Susan Harnas, junior beleidsmedewerker bij ZorgkaartNederland.
Artsenkeuze
21 februari 2017 Ciska Rippen
Hoe zorg je dat je als patiënt centraal staat? Voor mij begint dat met mijzelf centraal te zetten in situaties waarin dat mogelijk is. Bijvoorbeeld in de beslissing naar welke arts ik ga. Ik vind keuze belangrijk. Daarom is volledige vrije artsenkeuze voor mij de doorslaggevende factor in onze beslissing voor een zorgverzekeraar. Dat is dus keuze één. Keuze twee is: door welke arts laat ik mij behandelen? Leg ik de nadruk op kunde of op vriendelijkheid? Speelt locatie een rol? Hierin heeft iedereen een andere afweging. Niet elke situatie biedt een keuze, maar als die er wel is, benut ik hem.
Vastberaden onzekerheid
10 februari 2017 Redactie ZorgkaartNederland
In deze blogserie geven wij onze bezoekers een kijkje achter de schermen bij ZorgkaartNederland. Hierbij het blog van Danny van den IJssel, productmanager bij ZorgkaartNederland.
Prijs voor publicatie Sorien Kleefstra over ZorgkaartNederland
30 januari 2017 Redactie ZorgkaartNederland
Onderzoeker Sorien Kleefstra heeft vorige week de Vide Publicatieprijs 2016 gewonnen. Ze kreeg de prijs voor haar onderzoek over het nut van ZorgkaartNederland-ervaringen voor de Inspectie Gezondheidszorg (IGZ).
Ervaringen van de cliënt maken de thuiszorg beter
27 januari 2017 Redactie ZorgkaartNederland
Hoe kunnen we de mening van cliënten gebruiken om de thuiszorg beter te maken? Dat is de vraag die Patientenfederatie Nederland en vijftien thuiszorgorganisaties zich in 2015 en 2016 stelden. Doel was om cliëntervaringen te gebruiken bij kwaliteitsverbetering.