Naar de navigatie Naar de inhoud

De 5 mooiste complimenten voor zorgverleners op Nationale Complimentendag

Geplaatst op 1 maart 2022 door - 4128 keer bekeken

Foto De 5 mooiste complimenten voor zorgverleners op Nationale Complimentendag

Het maakt niet uit of je er eentje geeft of krijgt: een compliment heeft meteen een positief effect. Het is een kleine moeite maar een groot gebaar om waardering uit te spreken

Nationale Complimentendag, jaarlijks op 1 maart, is dan ook het uitgelezen moment om stil te staan bij de positieve zorgervaringen die worden gedeeld op ZorgkaartNederland.

Wist u dat de feedback op ZorgkaartNederland voor het overgrote deel positief is? Voor zorginstellingen is 85% van de waarderingen positief en voor individuele zorgverleners is dit zelf in 91% van de waarderingen het geval.

Een pluim voor het personeel

Zorgverleners verdienen elke dag wel een compliment. Speciaal voor Nationale Complimentendag staan we stil bij deze vijf recente waarderingen, en de reacties van zorgverleners die een compliment in ontvangst mochten nemen. Leest en geniet u mee?

1. 

“Met de thuiszorg die onze ouders krijgen weten wij als kinderen dat ze, correct, professioneel en buiten gewoon liefdevol verzorgd worden. Een groot compliment voor dit verzorgend personeel.”
- Compliment voor Present Thuiszorg

2. 

"Nadat ik aan mijn nek geopereerd was bleek mijn rechter stemband niet goed te functioneren. ik werd doorverwezen naar loco-logopedie. Na een aantal gezellige èn nuttige sessies heb ik mijn stem weer terug. Bedankt Edward voor de leuke sessies, en ook zeker bedankt dat ik met jouw hulp mijn stem weer terug heb!"
- Compliment voor Loco Logopedie Breda

Edward Janssens, logopedist, is blij dat deze patiënt de stem terug heeft gevonden:
"Bijna alles wat je als mens denkt, voelt en uitdraagt doe je via het spreken. Het is fijn om terug te lezen dat ik iemand heb kunnen helpen om die stem weer terug te vinden. Niet iedere mens is hetzelfde. Naast het technische deel is het ook belangrijk om te luisteren. Wat werkt voor diegene die voor je zit? Het samen zoeken naar de juiste toon, daar word ik iedere dag weer blij van."

(tekst gaat verder onder de foto)

Kopie van Complimentendag 2022 artikel (606 x 252 px)

3.

“Ik zou haar een heel groot compliment willen geven. Omdat ze geduldig is, goed luistert naar mijn klachten en waar ik hulp bij nodig heb en ze dat meeneemt in de oefeningen en de behandelingen. Ze geeft me zeer goede tips mee voor thuis om verder mijn balans te verbeteren.”
- Compliment voor Motus Oefentherapie

4.

“Al meer dan 20 jaar zeer goede ervaringen met dr. van Oudvorst. nu hij het stokje gaat overdragen is het altijd weer even de kat uit de boom kijken. Meerdere keren inmiddels bij dr. Hooijberg geweest en niets anders dan lof! Aandacht, interesse en vakkundig handelen. Zelfs na doorverwijzing en behandeling in het ziekenhuis regelmatig contact hoe het verloop is. Complimenten!
- Compliment voor Huisartsenpraktijk Wijk aan Zee

Dennis Hooijberg, huisarts, is blij met de waarderingen die patiënten delen:
Het is altijd fijn als patiënten onze manier van werken waarderen. Meestal krijgen wij deze complimenten direct van de patiënt te horen, bijvoorbeeld als we een tijdlang betrokken zijn bij een behandeling en bellen om te vragen hoe het gaat.  We zijn blij om te lezen dat deze patiënt tevreden is en hopen op deze manier onze manier van huisartsenzorg te kunnen blijven leveren.

5. 

“Mijn moeder is over het algemeen zeer tevreden over haar verblijf in Oldeslo. Er wordt veel georganiseerd voor de bewoners, zowel op creatief als cultureel gebied. Het gebouw is wat verouderd en dat is een van de focuspunten voor de komende jaren. De staf en zorgmedewerkers zijn aardig en zeer welwillend en behulpzaam. Natuurlijk gaat er weleens iets minder goed of fout, maar dan is er altijd de mogelijkheid van een gesprek. Een compliment is op z’n plaats!
- Compliment voor Stichting Zorggroep Oldael


Liever een waardering dan een doosje bonbons

Dat de waarderingen ook belangrijk zijn voor zorgverleners bevestigt Angelique Ymker van Da Vinci Klinkiek: “Wanneer patiënten hersteld zijn van hun klachten of als hun wond is genezen, dan tonen ze vaak hun dankbaarheid. Ze sturen bijvoorbeeld een kaartje of trakteren ons op iets lekkers. Dan zeggen we vaak: ‘Wij waarderen het heel erg dat u ons zo waardeert, maar u helpt ons er het meeste mee als u een onafhankelijke review geeft, zoals op ZorgkaartNederland, zodat dat ook weer andere patiënten in de toekomst kan helpen.’ “

Zorgverleners hebben op ZorgkaartNederland ook altijd de mogelijkheid om zelf  te reageren op een waardering Dit kan met behulp van een gratis instappakket of met een betaald pakket.


Ook een compliment geven?

Met gemiddeld 1 miljoen unieke bezoekers per maand is ZorgkaartNederland de grootste waarderingssite voor de zorg.

Nationale Complimentendag is de perfecte dag om een compliment achter te laten voor uw zorgverlener. Kleine moeite, groot gebaar.

Geef hier direct een compliment.



Er zijn nog geen reacties. Laat een reactie achter

Nog geen reacties geplaatst


Laat een reactie achter

Website banner "Samen beslissen"