Een nieuw hoofdstuk voor ZorgkaartNederland
Geplaatst op 12 mei 2022 door Redactie ZorgkaartNederland - 218 keer bekeken

De nieuwe homepage die vorige maand online kwam, markeerde de start van een nieuwe positionering van ZorgkaartNederland, een initiatief van Patiëntenfederatie Nederland.
Van onafhankelijk ervaringsplatform gaan we langzaamaan doorontwikkelen naar een platform dat patiënten en cliënten helpt bij de keuze voor een passende zorgaanbieder.
Van ervaringsplatform naar breed keuzeplatform
Per type zorgorganisatie en per aandoening bieden we onafhankelijke keuze-informatie: van keuzehulpen en wachttijden, tot praktische filters als locatie en specialisatie en natuurlijk de ervaringen van andere patiënten en cliënten. In een toelichtend artikel geven we meer achtergrondinformatie en tips om cliënten en patiënten te ondersteunen in hun keuzeproces.
Afgelopen week is het eerste artikel verschenen, waarin we cliënten helpen bij de keuze voor een passend verpleeghuis. Ook het artikel dat mensen helpt met het kiezen voor een zorgaanbieder bij staar is online. De komende tijd zullen we stap voor stap deze keuzeondersteuning verder uitbreiden naar andere sectoren en aandoeningen.
Onafhankelijke keuze-informatie
Om de concurrentie van bestaande én nieuwe platforms voor te blijven is het essentieel dat ZorgkaartNederland blijft bewegen. Daarbij zetten we vooral in op ons belangrijkste onderscheidend vermogen: de brede onafhankelijke keuze-informatie voor iedereen die op zoek is naar een passende zorgverlener.
Iedereen in Nederland heeft wel eens medische zorg nodig. De een maar af en toe, de ander dagelijks. Wat de situatie ook is, het is belangrijk dat iemand kiest voor een zorgverlener die aansluit bij persoonlijke wensen en behoeftes. Met dit nieuwe hoofdstuk helpt ZorgkaartNederland met het kiezen van de best passende zorgverlener.
Een team van zo’n 20 mensen werkt dagelijks aan het controleren van waarderingen, het up-to-date houden van de database van zorgaanbieders en de doorontwikkeling van het platform.
Er zijn nog geen reacties. Laat een reactie achter
Nog geen reacties geplaatst
Laat een reactie achter

-
Lees ook
-
Redactie ZorgkaartNederland 2 september 2020
ZorgkaartNederland als meetmethode cliëntervaringen in verpleeghuiszorg -
Redactie ZorgkaartNederland 27 augustus 2020
De kracht van patiëntenreviews: ‘Elke klacht is een kans’ -
Redactie ZorgkaartNederland 15 september 2020
‘Luisteren in de zorg’ goed gewaardeerd op ZorgkaartNederland -
Redactie ZorgkaartNederland 7 juli 2020
Nu 50% korting op interviewteam in de verpleeghuiszorg -
Redactie ZorgkaartNederland 28 september 2020
Nog drie maanden korting op interviewteams in verpleeghuis