Naar de navigatie Naar de inhoud

Een plek in de Top 2019 loont

Geplaatst op 22 oktober 2019 door - 2752 keer bekeken

Foto Een plek in de Top 2019 loont

Een overzicht van de tien best gewaardeerde verpleeghuizen, ziekenhuizen en klinieken van dit jaar. Dat is de ‘ZorgkaartNederland Top 2019’. Voor elk van deze sectoren stellen we een Top 2019 op. Welke zorginstellingen hebben in 2019 voor de meest tevreden patiënten gezorgd? Dat zal duidelijk worden op dinsdag 3 december.

We zijn altijd bezig met wat er voor patiënten beter kan. Eén keer per jaar willen juist ook benadrukken wat er al goed gaat. De meeste zorgvragers zijn tevreden en er zijn zorginstellingen die naar grote tevredenheid zorg verlenen. Die willen we dan ook graag in het zonnetje zetten.

‘Hartstikke leuk!’, horen we u denken. ‘Maar waarom is dit voor ons relevant?’

Winnen leidt tot extra aandacht

Goed presteren op ZorgkaartNederland betekent écht iets. Zorgvragers kijken steeds vaker naar ervaringen van anderen om de best passende zorgaanbieder te kiezen. Met anderhalf miljoen bezoekers per maand is ZorgkaartNederland dan ook de meest relevante ervaringswebsite voor de Nederlandse zorg. Een kwaliteitsstempel als de ‘ZorgkaartNederland Top 2019’ is dus bijzonder goede reclame.

Dat vindt het Deventer Ziekenhuis ook. Zij wonnen in 2015 de Patiëntvriendelijkheidsprijs, de voorloper van de Top 2019: “Dat we in 2015 wonnen was een erg mooie erkenning. We staan er nuchter in, want klachten en wensen proberen we altijd serieus te nemen, met of zonder prijs. Maar de prijs bracht ons heel veel extra aandacht en waardering.”

Verbeter de dienstverlening met feedback

Huisarts Han van de Steeg meent dat we van feedback kunnen leren. Hij maakt dankbaar gebruik van de waarderingen die zijn patiënten op ZorgkaartNederland invullen. "Een waardering prikkelt mij en zet mij aan tot denken.", aldus de huisarts.

Ook het Deventer Ziekenhuis is die mening toegedaan: “We zien ZorgkaartNederland als een belangrijk en toonaangevend feedbackinstrument. En we nemen het serieus. Als een arts niet goed scoort, dan willen we altijd in gesprek met de arts én met de patiënt.”

Trots en gemotiveerd personeel

In 2014 en 2016 ging de winst van de Patiëntvriendelijkheidprijs naar het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem. Zij waren vooral blij met het positieve effect voor hun personeel: “De winst was een mooie opsteker voor onze medewerkers en specialisten. De trots die zij voelden na de winst bij de verkiezing is onbetaalbaar”, aldus de woordvoerder van Slingeland Ziekenhuis.

“Daarnaast leverde het vele positieve reacties op van patiënten, die het als terecht ervoeren. Ook in de landelijke pers was er aandacht voor ons ziekenhuis in de Achterhoek. Al met al een geweldige ervaring!”

Het zijn niet alleen de successen die in Doetinchem worden gedeeld met het personeel: “We delen bewust positieve én negatieve feedback met onze zorgverleners. Dit motiveert hen om te blijven meten en elke dag weer een stapje extra te zetten voor patiënten.”

Kleine moeite

De investering is bovendien minimaal: elke zorgverlener, -instelling en kliniek blijft gewoon goede zorg verlenen. En uw patiënten en cliënten doen als het goed is de rest. Alle verpleeghuizen die op 15 november meer dan dertig actuele waarderingen hebben (lees: waarderingen uit 2019), dingen automatisch mee naar de eer. Voor ziekenhuizen en klinieken geldt de drempel van honderd actuele waarderingen.

Het kan natuurlijk geen kwaad om uw patiënten een handje te helpen, net als het Deventer Ziekenhuis: “Wij vroegen onze patiënten actief om feedback. Het stond prominent op onze website. En op wachtkamerschermen nodigden we patiënten ook uit om feedback te geven”.

Ook Slingeland Ziekenhuis gebruikte in 2014 en 2016 de geijkte communicatiekanalen: “Wij hebben op onze website logo's geplaatst met een link naar ZorgkaartNederland.nl en hebben gericht gevraagd om een waardering achter te laten. Daarnaast hebben we patiënten bereikt met posters, flyers, en met aandacht ervoor in ons magazine.”


Lees ook: 4 x betrouwbaarheid van ZorgkaartNederland

Gaat u ook voor hoge ogen? Ons promotiemateriaal helpt u het minimale aantal waarderingen te verzamelen >



Er zijn 3 reacties geplaatst

Wouter | 29 november 2019

mijn vrouw is op 26-11-2019 in het Ziekenhuis Tergooi in Hilversum aan een nieuwe knie geopereerd en dit perfect gegaan door dr de Haan ook de zorg daar super we zijn dus tevreden gr w.schaap

Klaas van der knaap | 13 november 2019

Geachte

Jammer dat wij niet meedoen met onze praktijk aan de top100 in 2019!

Wij koppelen aan de digitale factuur voor klanten in onze osteopathiepraktijk direct de link naar ZorgkaartNederland voor een recensie. Dit werkt perfect!

Groetjes Klaas Osteopaat- www.klaasosteopaat.nl

E.Blankestijn-Lambermont | 31 oktober 2019

Ik ben tevreden


Laat een reactie achter

Website banner "Samen beslissen"